خودرو هیوندای توسان محصول بی نظیر کمپانی هیوندای می باشد که در سال 2004 وارد ایران شد و از همان سال با فروش فوق العاده همراه بود. در امر خرید خودرو، لوازم یدکی یکی از مواردی است که باید به آن توجه کرد. لوازم یدکی هیوندای توسان با توجه به اینکه وارداتی است، نسخه های تقلبی و فیک بسیاری دارد. بنابراین شناخت لوازم یدکی هیوندای توسان می تواند راهگشا باشد.

 

معرفی خودرو هیوندای توسان

خودرو هیوندای توسان یا ix35 یک خودرو مناسب خانواده است چرا که فضای داخل خودرو دلباز و جادار می باشد. این خودرو نسبت به هم رده های خود مزیت های بسیاری دارد از جمله کم مصرف بودن، شاسی بلند بودن، تجهیزات رفاهی خوب و با کیفیت. لوازم یدکی هیوندای توسان جزء با کیفیت های بازار می باشد که عمر مفید خودرو رو افزایش می دهد. طراحی این خودرو به گونه ای است که برای استفاده داخل شهری و جاده ای است و برای مسیرهای آفرودی مناسب نمی باشد.

 

معرفی خودرو هیوندای توسان

بیشتر بخوانید: لوازم یدکی هیوندای آزرا

 

مشخصات فنی هیوندای توسان

نسل اول خودرو های هیوندای توسان دارای موتور 6 سیلندره بود که بعد ها کمپانی هیوندای به دلیل کاهش مصرف سوخت و استفاده از قطعات یدکی، نسل های بعدی هیوندای توسان را با موتور 4 سیلندره روانه بازار کرد. در این نسل، مصرف سوخت به ازای 100 کیلومتر 8.5 لیتر سوخت بود که کاهش قابل توجهی را تجربه کرد.

یکی از ویژگی های قابل توجه خودرو هیوندای توسان، امنیت آن است. توسان به همراه سانتاف از امن ترین خودروها در سطح جهانی می باشند. بنابراین در سفرهای بین شهری می توان با خیال راحت از این خودرو ها استفاده کرد. حال در ادامه به قطعات اصلی و لوازم یدکی هیوندای توسان می پردازیم:

 

مشخصات فنی هیوندای توسان

بیشتر بخوانید: لوازم یدکی کیا اپیروس

 

آشنایی با لوازم یدکی هیوندای توسان

یک قانون کلی برای تمام اتومبیل ها وجود دارد و آن تعویض هر چند وقت یکبار لوازم یدکی است. لوازم یدکی هیوندای توسان از کیفیت و مرغوبیت بالایی برخوردار هستند و نباید به دلیل نگرانی در تعویض قطعات اصلی با لوازم یدکی، این کار را انجام نداد. زیرا، هر چقدر هم قطعات کیفیت بالایی داشته باشند، به مرور زمان و با استفاده های پی در پی دچار استهلاک شده و عمر اتومبیل را کاهش می دهند. با تعویض به موقع لوازم یدکی هیوندای توسان هم عمر مفید خودرو افزایش می یابد و هم بسیاری از خطرات دیگر رفع می شود.

 

آشنایی با لوازم یدکی هیوندای توسان

بیشتر بخوانید: راه تشخیص قطعات اصل لوازم یدکی کیا و هیوندای

 

معرفی لوازم یدکی هیوندای توسان

برخی از مهمترین و کاربردی ترین لوازم یدکی هیوندای توسان را معرفی می کنیم:

 

1- رادار نقطه کور هیوندای توسان

این قطعه مستقیما با میزان میدان دید راننده در ارتباط است. با استفاده از این تکنولوژی می توان جاهایی را که در دایره دید راننده نمی باشد را شناسایی کرده و آن محیط ها را مشاهده نمایند. این تکنولوژی می تواند جلوی بسیاری از تصادفات رانندگی را بگیرد.

 

2- منبع اگزوز هیوندای توسان

اگزوز وسیله ای است که گازهای زائد تولید شده داخل خودرو را به بیرون میراند. بدون اگزوز خودرو نمی توانست حرکتی کند. شرکت های بزرگ خودروسازی دست به تولید اگزوزهایی زده اند که آلودگی صوتی و دود کمتری ایجاد می کند. همچنین به کاهش دمای موتور نیز کمک می کند. حال بهتر است با شنیدن صدای غیر متعارف در ناحیه اگزوز که می تواند ناشی از ایجاد سوراخی در بدنه اگزوز باشد، با یک مکانیکی مشورت کرده و در صورت نیاز اگزوز جدید خریداری شود.

 

معرفی لوازم یدکی هیوندای توسان

بیشتر بخوانید: لوازم یدکی هیوندای i30

 

3- سری کامل واشرهای هیوندای توسان

به صورت کلی واشرها برای آب بندی یک سیستم ها به کار می رود. در مکانیک خودرو نیز واشرهای بسیاری جاسازی شده است که بروز مشکل در آنها می تواند خطرات جدی در پی داشته باشد. واشرها در خودرو ها برای جلوگیری از نشت آب و روغن های اتومبیل مورد استفاده قرار می گیرد. تعویض دوره ای واشر ها بسیار اهمیت دارد.

 

4- شیر کنترل روغن هیوندای توسان

شیر کنترل روغن همانطور که از نامش پیداست کنترل کننده روغن توسان است که این کار را با سیستم کامپیوتری درون خودرو انجام می دهد. گاهی در اثر استفاده زیاد از خودرو، این شیر کنترل کننده روغن دچار آلودگی و کثیفی شده و به درستی عمل نمی کند. هر خرابی کوچکی در خودرو می تواند خطر آفرین باشد. بنابراین هر از چند گاهی باید این شیر را عوض شوند.

 

5- دیسک ترمز چرخ های هیوندای توسان

دیسک ترمز چرخ ها جزئی از سیستم ترمز خودرو می باشد. در نگهداری خودرو اولین چیزی که همیشه باید کنترل شود سیستم ترمز اتومبیل است. دیسک ترمز با جنس های آلومینیومی، آهنی و فولادی موجود هستند که هر کدام بنا به میزان اصطکاکی که ایجاد می کنند متفاوت هستند.

 

معرفی لوازم یدکی هیوندای توسان

بیشتر بخوانید: راهنمای انتخاب لوازم یدکی کیا پیکانتو

 

6- پمپ بنزین هیوندای توسان

وظیفه اصلی پمپ بنزین هدایت بنزین موجود در باک خودرو به سمت موتور است. وجود مشکل در پمپ بنزین خودرو می تواند باعث اختلال در عمل احتراق در خودرو شده و باعث خاموشی ناگهانی خودرو شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص خرید لوازم یدکی هیوندای، لوازم یدکی کیا و ... می توانید با کارشناسان ما از طریق وب سایت در ارتباط باشید تا شما را در این زمینه راهنمایی نمایند.

تمامی حقوق وب سایت متعلق به گروه پارتستان می باشد.

© 2018 PARTESTAN . ALL RIGHTS RESERVED