در این مقاله قصد داریم که در مورد لوازم یدکی کیا اپیروس صحبت کنیم در صورتی که قصد خرید لوازم یدکی کیا اپیروس را دارید بهتر است که در ابتدا در مورد لوازم یدکی کیا اتومبیل اپیروس اطلاعاتی را بدست آورید تا بتوانید لوازم یدکی کیا اپیروس را خریداری کنید. مانند بسیاری از خودروها برای کیا اپیروس نیز قطعات یدکی اصل و اورجینال تولید می شود لذا شناخت اصل بودن و تقلبی نبودن این قطعات بسیار حائز اهمیت است.

 

درباره کیا اپیروس

پیش از پرداختن به لوازم یدکی کیا اپیروس بهتر است که اشاره کوتاهی به خودروی کیا اپیروس داشته باشیم. برای اولین بار در سال 2003 تولید این خودرو توسط شرکت کیا موتورز آغاز شد. ساخت این خودرو به مدت هفت سال یعنی تا سال 2010 ادامه پیدا کرد. در طراحی این خودرو، براساس موتور جلو- محورجلو است. کیا اپیروس یکی از خودروهای محبوب است که هم اکنون نیز محبوبیت خود را حفظ کرده است و در کشور ما تعداد زیادی از این خودرو وجود دارد. این خودرو در آمریکا محبوبیت دارد ولی در این کشور به نام آمانتی شناخته می شود. از ویژگی های کیا اپیروس داشتن ویژگی های و امکانات فراوان است که می توانیم به مواردی از قبیل ذیل اشاره داشته باشیم:

 

ویژگی های کیا اپیروس

1- کروز کنترل
2- کنترل پایداری
3- کنترل کشش
4- تعلیق الکترونیکی
5- سنسور باران
6- سنسور جلو و عقب
7- ترمز ضد قفل
8- سامانه توزیع نیروی ترمز
9- ترمز کمکی
10- ترمز پارک پدالی میلیمتر
11- سیستم جعبه‌دنده ی آن (پنج دنده خودکار)

 

ویژگی های کیا اپیروس

 

بیشتر بخوانید: لوازم یدکی هیوندای

 

آشنایی با لوازم یدکی کیا اپیروس

اتومبیل در گذر زمان ممکن است که به مانند سایر وسایل و ابزارها از لحاظ عملکرد دچار شود و در کارکرد آن نقص هایی به وجود بیاید. دلیل این نقص ها موارد متعددی از قبیل تصادف، خرابی، مشکلات فنی و... می باشد. در برخی از موارد اتومبیل برای رفع نقص وارد شده ممکن است که به لوازم یدکی نیاز داشته باشد و در واقع باید قطعه یدکی قبل خارج شده و قطعه یدکی جدید جایگرین شود که اتومبیل بتواند عملکرد مناسبی داشته باشد. بدون وجود لوازم یدکی، عمر خودرو رو به اتمام خواهد بود. انواع مختلفی از لوازم یدکی برای خودروها وجود دارد که می تواند مورد استفاده قرار گیرد. خودرو کیا اپیروس نیز بنا به دلیلی که گفته شد و همچنین سایر دلایل ممکن است که نیاز به تغییر و تعویض لوازم یدکی داشته باشد لذا در این صورت باید به سراغ یک تعمیرکار و تکنسین خودرو بروید و لوازم یدکی کیا اپیروس را که متناسب با این خودرو می باشد را تهیه و توسط مکانیک و تعمیرکار نصب کنید.

 

آشنایی با لوازم یدکی کیا اپیروس

 

بیشتر بخوانید: لوازم یدکی کیا را از کجا بخریم؟

 

انواع لوازم یدکی اپیروس

به طور کلی لوازم یدکی کیا اپیروس را می توانیم در دسته بندی ذیل قرار دهیم، هر چند تنوع قطعات یدکی این خودرو بسیار زیاد است:

  1. لوازم یدکی مصرفی: شامل لنت، شمع، فیلتر و...
  2. لوازم یدکی بدنه: شامل سپر، شلگیر، چراغ و...
  3. لوازم یدکی موتوری: شامل رادایاتور، سیلندر، پیستون و...
  4. لوازم یدکی جلوبندی: شامل طبق، سیبک، موج گیر و...
  5. لوازم یدکی گیربکس: شامل پلوس، صفحه، دنده و...
  6. لوازم یدکی برقی: شامل لامپ، کوئل، وایر و...

 

انواع لوازم یدکی اپیروس

 

بیشتر بخوانید: راهنمای انتخاب لوازم یدکی کیا پیکانتو

 

استفاده از لوازم یدکی استاندارد

از مهم ترین نکته ای که در مورد لوازم یدکی کیا اپیروس نباید غافل بمانیم این است که باید از لوازم یدکی استاندارد و اورجینال برای این خودرو استفاده شود. بارها دیده شده است که لوازم یدکی که برای سایر خودروهای کیا موتورز مورد استفاده قرار می گیرد برای این خودرو نیز نصب می شود که نتیجه آن چیزی جز اختلال در عملکرد خودرو نخواهد بود. پس از مدت زمانی باید برای تعویض قطعه اقدام کنید و همچنین به دلیل کارکرد نادرست به احتمال زیاد به علت آسیب به خودرو هزینه بیشتری را برای تعمیر خودرو پرداخت خواهید کرد.

 

استفاده از لوازم یدکی استاندارد

 

بیشتر بخوانید: راه تشخیص قطعات اصل لوازم یدکی کیا و هیوندای

 

لوازم یدکی کیا اپیروس با کدفنی

تمامی قطعات یدکی کیا اپیروس و به صورت کلی خودروهای شرکت کیا موتورز دارای کد اختصاصی مخصوص همان قطعه هستند لذا نمی توان قطعه یک مدل و یا شرکت دیگر را حتی با وجود شباهت فراوان برای خودرو دیگر استفاده کرد و باید کدهای فنی درج شده بر روی لوازم یدکی با نوع خودرو مطابقت داشته باشد. با همین اساس هنگامی که برای تغییر قطعه یدکی کیا اپیروس اقدام می کنید حتما این موضوع را با تعمیرکار در میان بگذارید که به دنبال قطعات اصلی کیا اپیروس با کد فنی درج شده بر روی آن باشند. این اقدام پیشگیرانه سبب خواهد شد که در آینده خودرو شما به واسطه استفاده از قطعه نامتناسب دچار مشکل نشود و از هزینه های اضافی جلوگیری خواهد کرد و همچنین احتمال وقوع سوانح نیز کاهش خواهد یافت.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص لوازم یدکی کیا، لوازم یدکی هیوندای و ...، اطلاع از قیمت و شرایط فروش می توانید از طریق وب سایت با مراجعه به صفحه ی تماس با ما می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید تا شما را راهنمایی نمایند.

 

تمامی حقوق وب سایت متعلق به گروه پارتستان می باشد.

© 2018 PARTESTAN . ALL RIGHTS RESERVED