تشخیص قطعات تقلبی و اصل لوازم یدکی کیا و لوازم یدکی هیوندای به علت این که نوع فیک محصولات روز به روز بیشتر می شود حائز اهمیت است و تاثیر بسزایی در کارکرد، عمر، ایمنی خودرو و حفظ امنیت سرنشینان آن دارد. تحریم های موجود، رقابت ناسالم، کیفیت نامناسب و... موجب گمراه شدن مصرف می شود. علاوه بر این گاهی راننده به مغازه های وسایل یدکی اعتماد می کند و یک قطعه فیک را با توصیه فروشنده برای خودروی خود نصب می کند.

چگونگی تشخیص لوازم یدکی تقلبی و اصل کیا و هیوندای

امروزه برای تشخیص قطعات تقلبی و اصل لوازم یدکی، شرکت های کیا و هیوندا با چالش های زیادی روبرو هستند. گاهی اوقات اجناس فیک بدون پشتیبانی و ضمانت به نمایندگی های این شرکت ارائه می شوند. حال برای تشخیص قطعات تقلبی و اصل لوازم یدکی خودروی کیا و هیوندای چنانچه فرد آشنایی با قطعات اتومبیل خود نداشته باشد این چالش بزرگتر و مشکل تر می شود. تشخیص قطعات تقلبی و اصل لوازم یدکی خودرو شامل آیتم هایی است که با توجه به آنها، می توانید قطعه اصل را به طور کامل تشخیص دهید. برخی از این آیتم ها عبارتند از:

1- کیفیت بسته بندی:

شرکت کیا و هیوندای قطعات یدکی ماشین را در جعبه های شیک و زیبا قرار می دهد. نوع بسته بندی لوازم یدکی یکی از آیتم های موثر در تشخیص قطعات تقلبی و اصل لوازم یدکی ماشین می باشد. علاوه بر ظاهر شیک بسته بندی باید به نوع مهر و موم آن نیز توجه کنید.

2- رنگ بسته بندی ها:

به طور کل جعبه های بسته بندی لوازم یدکی کیا و لوازم یدکی هیوندای به رنگ آبی تیره می باشند. شرکت هایی که به صورت فیک این قطعات را تولید می کنند رنگ جعبه ی بسته بندی آنها با رنگ جعبه ی اصلی کاملا متفاوت و روشن تر است.

 

چگونگی تشخیص لوازم یدکی تقلبی و اصل کیا و هیوندای

 

تشخیص قطعات تقلبی و اصل لوازم یدکی با آلیاژ به کار رفته

آلیاژها و فلزات به کار رفته در ساخت قطعات لوازم یدکی خودروهای هیوندا و کیا از بهترین نوع مواد می باشد اما چنانچه قطعات فیک باشند شما متوجه ظاهر نامناسب آلیاژ و کیفیت پایین آنها با لمس قطعه خواهید شد. یکی دیگر از عواملی که نشان دهنده ی تقلبی بودن قطعه ی خودرو می باشد این است که قطعه ناهمواری های بسیاری دارد زیرا به خوبی پرداخت نشده است. مبنای ساخت قطعات فیک بر حسب سرعت می باشد زمانی که قطعه ای با زمان کمتر از استاندارد ساخته می شود علاوه بر کیفیت پایین ظاهر نامناسبی نیز خواهد داشت.

 

تشخیص قطعات تقلبی و اصل لوازم یدکی با آلیاژ به کار رفته

 

تشخیص اصل بودن جنس از طریق جوشکاری و نوشته های روی بسته

چنانچه بسته بندی یک قطعه ی اصل را با یک قطعه ی تقلبی مقایسه کنید به راحتی از طریق نوشته های آن به فیک بودن قطعه پی خواهید برد. اکثر نوشته های بر روی جعبه های فیک به گونه ای است که حروف بزرگ و کوچک را رعایت نمی کنند. هولوگرام محصول نیز به طور کامل و درست بر روی جعبه قرار نمی گیرد. این مورد نیز یکی دیگر از آیتم های تشخیص قطعات تقلبی و اصل لوازم یدکی کیا و لوازم یدکی هیوندای می باشد.

کیفیت قطعات لوازم یدکی اتومبیل نیز از مواردی است که نشان دهنده ی فیک بودن قطعه می باشد. تولید کنندگان قطعات فیک به سراغ محصولاتی می روند که به عنوان قطعات مصرفی خودرو شناخته می شوند مانند شمع خودرو، لنت ترمز و ... که با اولین استفاده بلافاصله راننده متوجه ی عدم کیفیت قطعه خواهد شد.

 

تشخیص اصل بودن جنس از طریق جوشکاری و نوشته های روی بسته

 

تشخیص اصل بودن محصول از طریق وزن و جوشکاری قطعات

یکی دیگر از روش های تشخیص اصل بودن محصول از طریق وزن آن می باشد. از آن جایی که آلیاژهای به کار رفته در ساخت قطعات کیفیت لازم را ندارند، وزن قطعات نیز به میزان زیادی کاهش پیدا می کند و این کاملا طبیعی است. قطعات اصل به علت استفاده از آلیاژهای درجه یک و قدرتمند، وزن استاندارد و بالاتری دارند. نحوه ی جوشکاری قطعات اصل و فیک کاملا با یکدیگر متفاوت هستند. همانطور که در سطرهای قبل گفته شد مبنای قطعات فیک براساس سرعت می باشد از این رو وقت مناسبی برای جوشکاری قرار نمی دهند. اگر شما به قطعات با دقت نگاه کنید متوجه جوشکاری های نامناسب خواهید شد.

 

تشخیص اصل بودن محصول از طریق وزن و جوشکاری قطعات

 

نکاتی که باید در خرید لوازم یدکی خودرو به آن توجه کنید:

همیشه برای خرید لوازم و قطعات یدکی اتومبیل ها باید به نمایندگی های مجاز این شرکت مراجعه کنید. در صورت دیدن تخلف می توانید به نمایندگی اصلی گزارش دهید. ضمن این که می توانید قطعات مورد نیاز خود را نیز از نمایندگی ها و وب سایت های مجاز این شرکت به صورت اینترنتی خریداری کنید. برای اطمینان از اصل بودن نمایندگی اول باید نشان اعتماد الکترونیک وب سایت را چک کنید سپس اقدام به خرید نمایید. اکثر نمایندگی های مجاز فروش اینترنتی نیز دارند از این رو می توانید برای یک بار به نمایندگی مراجعه کنید بدین ترتیب می توانید از اصل بودن قطعه نیز اطمینان پیدا کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص لوازم یدکی کیا و لوازم یدکی هیوندای می توانید از طریق وب سایت با مراجعه به صفحه ی تماس با ما با کارشناسان ما در ارتباط باشید تا شما را در این زمینه راهنمایی نمایند.

تمامی حقوق وب سایت متعلق به گروه پارتستان می باشد.

© 2018 PARTESTAN . ALL RIGHTS RESERVED