کمک فنرهای SACHS از بالاترین کیفیت بهره می برند. به همین دلیل تعداد فراوانی از تولیدکنندگان مطرح خودرو به عنوان یک قطعه استاندارد از آن ها در خودروهای خود استفاده می کنند. هر ساله، بیش از 10 میلیون خودرو جدید به کمک فنرهای ساچ مجهز می شوند. همچنین SACHS متخصصانی در حوزه تولید لوازم یدکی دارد بنابراین بازار پس از فروش کمک فنرهای آن بسیار پر رونق است که برای مصرف کنندگان به معنای یک رانندگی ایمن تر، راحت تر و همیشگی است. بی تفاوت به چالش های جاده، کارایی شاسی و نرمی رانندگی فراهم شده توسط ساچ باعث اطمینان شما از چسبندگی به جاده در هنگام عبور از پیچ ها خواهد بود.

 

کمک فنر

بیشتر بخوانید: کمک فنر

 

انواع کمک فنر خودروها

ساچ برای هر نوع نیازی کمک فنر مخصوصی اعم از کمک فنرهای تک محوره و دو محوره، استرات های تعلیقی، فنرهای حامل( جاذب های ضربه با صفحه فنر) و سیلندرهای تعلیق (جاذب ضربه با سیستم ارتفاع هیدرولیک) دارد. یکی از تولیدات برجسته ساچ کمک فنر سبک وزن آلومنیومی آن است که ترکیبی از چندین طراحی دقیق می باشد. لوله منبع جاذب ضربه دارای ضخامت دیواره متغیر جهت تضمین استقامت در شرایط بار سنگین می باشد. دیگر نواحی تا جای ممکنه نازک طراحی شده اند تا وزن کمتر شود. تولید انبوه این محصول با کیفیت بر اساس یک فرآیند پیچیده است که ضخامت‌های مختلف دیواره را  با 17 روش مختلف تولید می کنند. در کنار کمک فنرها، SACHS به طراحی استرات های سبک وزن سیستم تعلیق نیز مشغول است.

 

کمک فنر Sachs

بیشتر بخوانید: مجموعه کمک فنر / ضربه گیر / استرات

 

1- کمک ‌فنرهای تک محوره

در کمک فنرهای تک محوره، سیلندر با روغن و گاز در فشار بالایی در حدود 25 تا 30 بار پر می شود. پیستون شناور جداساز یک فضای بدون نشت بین گاز و روغن ایجاد می کند.

کمک فنر تک محوره ساچ را می توان در هر موقعیتی نصب کرد. فشار کاری آن نسبت به انواع دومحوره بیشتر است. مزایای استفاده از آن اینست که شیرهای صفحه ای در پیستون را بسیار سریع می سازد و همچنین از کف کردن یا تشکیل حباب در روغن هیدرولیک جلوگیری می کند.

  1. مفصل اتصال
  2. کشویی میله پیستون
  3. درزگیر میله پیستون
  4. میله پیستون
  5. لوله محافظ
  6. شیر پیستون
  7. سیلندر کاری
  8. پیستون جداساز
  9. حفره گاز
  10. مفصل اتصال

 

کمک فنر تک محوره ساچ

کمک فنر تک محوره ساچ

 

ساز و کار کمک فنر تک محوره ساچ

مرحله تراکم: ارتعاشات خودرو که فنر را فشرده می سازد. شیر پیستن مقاومتی در مقابل روغن که از حفره زیر پیستون می خواهد عبور کند، ایجاد می کند. این پدیده باعث آرام شدن حرکت به سمت پایین می گردد. کیسه گاز به اندازه حجم جابجا شده توسط میله پیستون فشرده می شود.

مرحله برگشت: ارتعاشات خودرو سبب باز شدن کمک فنر می شود. شیر پیستون باعث ایجاد مقاومت در برابر روغنی که به از حفره بالای پیستون به سمت پایین می رود، می شود. این پدیده باعث آرام شدن حرکت به سمت بالا می شودکیسه گاز به اندازه حجم باز شدن میله پیستون، منبسط می شود.

 

مرحله تراکم در کمک فنر ساچ

مرحله تراکم/ برگشت

 

2- کمک فنرهای دو محوره

کمک فنرهای دومحوره دو حفره پر شده از روغن دارند: حفره جبرانی و حفره کاری که در آن پیستون و میله پیستون حرکت می کند. حفره جبرانی بین سیلندر و لوله مخزن قرار دارد و دو سوم آن با روغن و مابقی با هوا یا گاز دیگر پر شده است. در نتیجه، کمک فنرهای دومحوره نسبت به نمونه مشابه تک محوره کوتاه تر خواهند بود.

خواص جاذب کمک فنرهای دو محوره بسته به نوع خودرویی که در آن به کار می روند و وزن، طراحی اکسل و فنرهای تعلیق آن، جداگانه تعیین می شود.

  1. مفصل اتصال
  2. درزگیر میله پیستون
  3. کشویی میله پیستون
  4. میله پیستون
  5. حفره جبرانی
  6. لوله محافظ
  7. لوله منبع
  8. شیر پیستون
  9. سیلندر
  10. شیر انتهایی
  11. مفصل اتصال

 

کمک فنر دو محوره ساچ

کمک فنر دو محوره ساچ

 

ساز و کار کمک فنر دو محوره SACHS

مرحله تراکم: ارتعاشات خودرو باعث جمع شدن کمک فنر می شود، که در آن شیر انتهایی مؤید این قضیه است. روغن جابجا شده توسط میله پیستون به سمت حفره تراکم می رود در حالی که شیر انتهایی در مقابل این حرکت مقاومت کرده و در نتیجه سبب کند شدن فرایند می شود. شیر پیستون باز است. در این حالت عملکرد آن به صورت یک شیر یک طرفه است.

مرحله برگشت: ارتعاشات خودرو باعث باز شدن کمک فنر می شود، که در آن شیر انتهایی مؤید این قضیه است. شیر پیستون در مقابل جریان روغن که از حفره بالایی پیستون به سمت پایین می رود مقاومت می کند. این عمل باعث کند شدن حرکت به سمت بالا می شود. از طریق شیر باز یک طرفه در شیر انتهایی، روغن مورد نیاز در حفره کاری می تواند بدون مزاحمت از حفره جبرانی به بیرون جریان پیدا کند.

 

مرحله برگشت کمک فنر دو محوره DACHS

مرحله تراکم/برگشت

 

جذب ارتعاشات توسط کمک فنر

کمک فنر یک خودروی سواری، به همراه فنر لول، نقطه انتهایی اتصال بدنه خودرو به سیستم تعلیق است. این قسمت یک بخش حیاتی در ایمنی خودرو است که به کاهش ارتعاشات در فنر تعلیق کمک کرده، آن را آهسته تر کرده و در نتیجه باعث کم شدن حرکت-های اضافه خودرو می شود. عبارت "جاذب ضربه" به نوعی گمراه کننده است، اگر بخواهیم درست بگوییم باید از "جاذب ارتعاشات" استفاده کنیم. سیستم CDC ساچ (کنترل پیوسته جذب ضربات) یک بهینه سازی خلاقانه در جذب ضربات است. نتیجه نهایی بیشترین امنیت در حین رانندگی و راحتی مثال زدنی در خودرو است.

 

تاثیر رانندگی در زمین ناهموار

 

تاثیر رانندگی در زمین ناهموار (X) توسط سیستم تعلیق جذب می شود. این امر از تماس جرم تحت فنر (M2= بدنه خودرو و بار آن) با جرم بدون فنر (M1= اکسل و چرخ ها) جلوگیری می کند. بعد از تراکم، فنرهای تعلیق سعی می کنند که این دو جرم را از هم دور سازند. کمک فنر باعث تحلیل رفتن ارتعاشات بین اکسل و بدنه خواهد شد. (قرمز: بدون استفاده از کمک فنر، آبی: با استفاده از کمک فنر)

 

CDC- کنترل الکترونیکی

کمک فنرهای CDC ساچ برای خودروهای سواری، نرمی فوق العاده ای در تمامی شرایط دارد. تکنولوژی هنرمندانه دائما در حال ثبت متغیرهای مربوط به کمک فنر و تنظیم آن با استفاده از یک شیر است. نیروی کمک فنر با توجه به شرایط جاده، وزن خودرو و هندلینگ آن تغییر می کند.

با بیش از 14 میلیون قطعه نصب شده، کمک فنرهای CDC ساچ جزو محبوب ترین ها هستند. سیستم کنترل الکترونیک CDC نیز مزایای فراوانی دارد. نگاهی به مزایای کلیدی در اینجا آورده شده است:

  • پایداری حتی در بحرانی ترین شرایط جاده
  • محاسبه نیروی لازم کمک فنر در هر چرخ در کسری از ثانیه
  • راحتی، ایمنی و تحرک بیشتر رانندگی
  • کاهش فاصله ایست
  • قابلیت تنظیم ارتفاع شاسی

کمک فنرهای CDC ساچ به خودروها این توانایی را می دهد که در کسری از ثانیه نیروی لازمه برای بهینه ساختن هر چه بیشتر کمک فنر فراهم گردد. این پدیده به پایداری بیشتر حتی در شرایط بحرانی منجر می شود. راننده از فاصله ایست کوتاه تری برخوردار می شود و فرمان پذیری خودرو سریع تر می گردد و کنترل راننده در هنگام تغییر مسیر افزایش می-یابد. هنگامی که بیشترین امنیت، تحرک پذیری و راحتی رانندگی مد نظر شما باشد، برای خودروی سواری شما کمک فنرهای CDC ساچ یک انتخاب عالی است.

کمک فنرهای CDC ساچ برای خودروهای سواری از یک شیر که تحت کنترل الکترونیکی است بهره می برد. سنسورها تمامی شرایط را اعم از شرایط جاده و بار وارده به خودرو زیر نظر دارند. سپس یک واحد کنترل به طور دقیق نیروی مک فنر را تنظیم می کند.

کمک فنرهای ماژولار و استرات های سیستم تعلیق ماژولار برای خودروهای سواری و خودروهای تجاری سبک همان گونه که از نام آن ها مشخص است، طراحی ماژولار دارند. آن-ها بدون مفصل جوش خورده تولید می شوند و دارای یک پوشش با کیفیت زینک هستند. به این معنی که آن ها به خودی در مقابل خوردگی مقاوم بوده و ماندگاری و طول عمر زیادی دارند.

با استفاده از این کمک فنرها و استرات های ماژولار برای خودروهای سواری و خودروهای تجاری سبک، بازار پس از فروش شرکت ZF نوعی کاملأ جدید از کمک فنرها برای خودروهای کلاس جمع و جور معرفی کرده است. به لطف فرایندهای خلاقانه تولید و محافظت در برابر خوردگی، این قطعات نه تنها به بهترین نحو به جذب ضربات می پردازند، بلکه همزمان بهترین کیفیت، اطمینان و طول عمر را دارا هستند.

به دلیل تکنولوژی بالا، شرکت ZF به تازگی طراحی کمک فنرها و استرات های ماژولار خود را با خلاقیت مثال زدنی برای بازار پس از فروش خودروهای سواری و خودروهای تجاری سبک انجام داده است و تولید انبوه آن در آینده نزدیک در دسترس خواهد بود. در واقع، این تولیدات جدید نمونه خوبی از وضعیت برتری است که هم اکنون بازار پس از فروش از آن لذت می برد و مشخص می کند که چگونه مشتریان در بازار لوازم یدکی از تخصص شرکت ZF بهره می برند.

 

لوله بیرونی کمک فنر

لوله بیرونی که با خم کاری و فشرده سازی شکل داده شده است

 

استرات های ماژولار

در نگاه اول – و جدا از ظاهر رنگ نشده- محصولات ماژولار مانند لوازم یدکی معمولی به نظر می آیند. اگرچه، با نگاهی دقیق تر تفاوت های بزرگی مشاهده می شود. کمک فنرها و استرات های سیستم تعلیق جدید به صورت ماژولار طراحی شده و بدون مفاصل جوشی ساخته شده اند. بنابراین شرکت ZF در حال معرفی فن آوری های جدید مفصل بندی خود در طراحی کمک فنر می باشد.

به جای رنگ ضد خورگی، کمک فنرها و استرات های ماژولار با دقت و ظرافت بالایی به صورت گالوانیزه ساخته می شوند. در کنار محافظت مؤثر در برابر خوردگی، این پوشش ظاهری غیرمعمول به کمک فنرها و استرات ها می بخشد که استفاده‌کننده را بی درنگ به یاد کیفیت بالای محصولات و فن آوری منحصر به فرد ZF می اندازد.

کمک فنرها و استرات های ماژولار سیستم تعلیق برای خودروهای سواری و خودروهای تجاری سبک باعث محافظت از طبیعت می شود

تیم مهندسی ما فرایندهای جدیدی در جهت تولید کمک فنرها و استرات های ماژولار سیستم تعلیق ابداع نموده اند که در آن ها مصرف انرژی به شدت کاهش داده شده است؛ این محصولات همچنین به کاهش تولید دی اکسیدکربن کمک می کنند. بنابراین محیط زیست نیز از محصولات ZF سود می برد. اگر چه این تکنولوژی هوشمندانه تولید یک مزیت استراتژیک دیگر نیز دارد و آن پاسخ سریع به نیازهای بازار با ایجاد ظرفیت تولید در مناطق جدید است.

 

استرات ماژولار سیستم تعلیق

استرات ماژولار سیستم تعلیق با فن آوری جدید مفصل بندی

 

 

محصولات ماژولار و بازار فروش آن ها

محصولات ماژولار جدید در ابتدا فقط جهت بازار پس از فروش خودروها ایجاد شده بود. در سال 2014، اولین قدم ها برای تولید آن ها برای خودرو فورد مدل فیستا (Ford Fiesta) برداشته شد. در میان مدت و بلند مدت، دیگر مدل های خودرو نیز تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

در کنار کمک فنرهای معمولی برای خودروهای سبک تجاری، تولیدات SACHS شامل استرات های سیستم تعلیق ون نیز می باشد. عملکرد و قطعات داخلی استرات سیستم تعلیق به کمک فنر دو محوره بسیار شباهت دارد. در کنار بازوهای کنترلی، علاوه بر نقش انتقال حرکت فرمان به چرخ، وظیفه راهنمایی چرخ را نیز بر عهده دارند. به علاوه، آن ها نیروهای جانبی را که معمولأ در اثر ترمزگیری، شتاب گیری و چرخیدن به وجود می آید را جذب می-نمایند.

 

استرات تعلیق ساچ

استرات تعلیق ساچ

 

بررسی متناوب کمک فنرها در خودروهای سبک تجاری

ما به شدت توصیه می کنیم که در خودروهای سبک تجاری کمک فنرها به صورت منظم بررسی شوند. در این فرایند، خوب است که مکانیک شما اطراف قطعه را نیز بررسی کند. اگر ضربه به خوبی جذب نشود، دیگر قطعات اطراف نیز شروع به آسیب دیدن می کنند. با بازرسی این قطعات با در کنار هم، شما در زمان صرفه جویی کرده و از سرویس اضافه و خواب ماشین جلوگیری می کنید. اگر نیاز به تعویض قطعه باشد، SACHS برای خودروهای سبک تجاری لوازم یدکی فراوانی با کیفیت بسیار عالی فراهم کرده است.

 

شما میتوانید تمامی قطعات لوازم یدکی خود را به خصوص لوازم یدکی هیوندای و دیگر خودروها را از مجموعه ما تهیه کنید.

تمامی حقوق وب سایت متعلق به گروه پارتستان می باشد.

© 2018 PARTESTAN . ALL RIGHTS RESERVED