ترمز وسیله ای مکانیکی است که با جذب انرژی از یک سیستم متحرک، حرکت را مهار می کند. برای کند کردن یا توقف یک وسیله نقلیه در حال حرکت، چرخ، محور یا جلوگیری از حرکت آن استفاده می شود که اغلب با استفاده از اصطکاک انجام می شود. شرکت برمبو نزدیک به دو دهه در حال تلاش است تا بتواند سیستم ترمز بعدی را به جهان معرفی کند.

 

ترمز دیسکی برمبو

بیشتر بخوانید: سیستم ترمزگیری ضدقفل - ABS

 

توضیحات کلی درمورد شرکت برمبو

جهشی به آینده با ترمزهای Brembo: تغییر نحوه رانندگی شما با مزایایی برای رانندگان و محیط زیست.

در حال حاضر ما در آستانه یك انقلاب هستیم و از یك سیستم هیدرولیک به یك سیستم برقی می رویم كه در کنار پیشرفت وسایل نقلیه آینده است. برمبو آماده ایفای نقش اساسی برای یک تغییر شگرف در سیستم ترمز اتومبیل است. تقریباً دو دهه است که برمبو بر مهندسی یک راه حل کامل برای این انقلاب حمل و نقل متمرکز شده است.

این برمبو را در موقعیت رهبری قرار می دهد. این شرکت آماده است تا از تمام فرصت های جهانی که بیشتر از پیشرفت، انقلابی برپا میکند، استفاده کند. بار دیگر برمبو جایگاه خود به عنوان یک مبتکر سیستم ترمز که اغلب در حال متحول کردن خودرو است و خواسته های مشتریان خود برای خدمت به مصرف کنندگان و جامعه برای آینده پیش بینی می کند، باز می یابد.

از سال 2001 سرمایه گذاری در فعالیت های تحقیق و توسعه برای سیستم های ترمز برقی یا ترمز سیمی رو به رشد است. این نیروی محرکه ای است که درهای زیادی را برای تغییرات مهمی در سیستم های ترمز باز خواهد کرد. این گام با پیشرفت به سمت مکاترونیک و حرکت رو به جلو وسایل نقلیه در حال توسعه که کارآمدتر، بهم پیوسته و باهوش تر هستند، تحقق می یابد.

بازیابی انرژی، وزن و تولید گازهای گلخانه ای را کاهش می دهد؛ که برای جامعه و تولید کنندگان اهمیت فزاینده ای پیدا کرده است. سیستم ترمز آینده می تواند نقش تعیین کننده ای برای هر دو عامل داشته باشد.

به عنوان مثال، امروزه دنیای خودرو تمرکز زیادی روی انرژی دارد و سیستم ترمز می تواند منبعی باشد که از آن می توان بخش اعظمی را استخراج کرد. برمبو نه تنها با توجه به اتومبیل های جاده ای بلکه در اتومبیل های مسابقه ای نیز به ترمز با سیم مجهز است. این فن آوری، سیستم های ترمز الکتریکی، از سال 2014 تحت شدیدترین شرایط در فرمول 1 استفاده شده است.

 

ساختمان شرکت برمبو

بیشتر بخوانید: ترمز کمکی اضطراری - EBA

 

سیستم سیم ترمز Brembo چگونه کار می کند مزایا و تفاوت 

سیستم ترمز سیمی برمبو با فشار دادن پدال ترمز کار می کند، همانطور که برای یک سیستم هیدرولیک سنتی وجود دارد، در این مرحله سنسور حرکت پدال وضعیت پدال ها را تشخیص داده و اطلاعات پدال را دقیقاً در همان زمان احساس ترمز یک سیستم هیدرولیک سنتی به راننده، به واحد کنترل می فرستد. در همین زمان واحد کنترل الکترونیکی سیگنالی را که از سنسور پدال دریافت کرده پردازش می کند و دستور را به محرک ها می فرستد. محرک هیدرولیک الکترومکانیکی تکانه الکتریکی دریافت شده از واحد کنترل را به فشار / نیروی بستن هیدرولیک دستگاه کالیپر تبدیل می کند تا وسیله نقلیه را کند و یا متوقف کند. کالیپر که توسط محرک عمل می کند یا می تواند یک کالیپر ترمز با اتصال هیدرولیک سنتی باشد یا یک کالیپر الکترومکانیکی که به طور مستقیم توسط واحد کنترل اداره می شود و انرژی الکتریکی دریافت شده را به نیروی ترمز تبدیل می کند. این نیرو از طریق لنت های ترمز به طور مستقیم به دیسک ترمز چدن، فولاد یا کربن سرامیکی منتقل می شود.

سیستم ترمز Brembo Bright-Wire با توجه به کلیه استانداردهای ایمنی مقرر در قانون و صنعت خودرو طراحی و ساخته شده است. در صورت بروز نقص سیستم، هرگونه ناهنجاری را تشخیص داده و عنصر غیر عملگر را دور می زند. معماری محرک های توزیع شده در بین چرخ ها، سیستم ترمز Brembo Brake-By-Wire را قادر می سازد تا به صورت خودکار نقص دستگاه خود را مجدداً تنظیم کند. این سیستم همچنان از طریق دستگاه هایی که عملکرد خود را انجام می دهند، تضمین می کند که خودرو را از حرکت بازدارد. این ویژگی متمایز از سیستم ترمز برمبو باعث می شود که حتی در صورت نقص تصادفی، عملکرد ترمز رانندگان انجام شود.

در صورت از بین رفتن کامل برق، سیستم ایمنی هیدرولیک معمولی مسئولیت سیستم ترمز سیمی را به عهده خواهد گرفت که سیستم ترمز را قادر به کار بر روی چرخ های جلویی می کند، بنابراین قانون مربوط را برای ترمز ثانویه رعایت می کند.

سیستم ترمز برقی باعث کاهش چشمگیر فاصله های توقف در مقایسه با یک سیستم سنتی می شود. به طور خاص، سیستم سیم کشی برمبو، در آخرین تحول خود، در زمان پاسخگویی جهشی بزرگ را داشته و از استاندارد قدیمی 300-500 میلی ثانیه تا 100 میلی ثانیه جلوتر رفته است! فقط برای درک بهتر معنی  این اعداد، در نظر داشته باشید که در 300 میلی ثانیه یک وسیله نقلیه با سرعت 120 کیلومتر در ساعت 11 متر را پوشش می دهد و چشمک زدن چشم تقریباً 250 میلی ثانیه طول می کشد. سرعت پاسخگویی ترمزها بسیار حیاتی است، زیرا اگر توقف فوری هدف باشد، فقط با توجه به واکنش پذیری بیشتر سیستم می توان چندین فوت از راه را در توقف لحاظ کرد. این امر از نظر ایمنی می تواند تعیین کننده باشد. بنابراین سرعت پاسخ به معنای ایمنی است.

راننده به لطف سیستم ترمز سیمی قادر خواهد بود تا هم نیروی ترمز و هم پاسخ پدال را شخصی سازی کند. به عنوان مثال، رانندگان بسته به ترجیحات شخصی و سبک رانندگی خود (مانند ورزشی، جاده ای، راحتی و به همین ترتیب) قادر به انتخاب بین الگوهای ترمز مختلف خواهند بود و به همین ترتیب، مطابق ترجیحات خود قادر به انتخاب بین الگوهای مختلف پاسخ پدال خواهند بود.

از نظر راحتی، یکی از مهمترین مزیت های سیستم ترمز سیم برمبو، پایداری ترمز بدون در نظر گرفتن بار است. در حقیقت، سیستم ترمز به طور خودکار با شرایط بار خودرو سازگار می شود و فضای ترمز را ثابت نگه می دارد. علاوه بر این، یکی دیگر از ویژگی های راحتی رانندگی به دلیل سیستم ترمز توسط سیم از طریق انتقال ترمز اتلافی به ترمز احیا کننده فراهم می شود. علاوه بر ادغام، فراتر از ادغام دو نوع ترمز، احیا کننده و اتلاف کننده، که به "مخلوط کردن" معروف است، این امر می تواند باعث ترمز خودکار شود، ترمز بدون حتی استفاده از پدال ترمز!

هنگامی که شتاب دهنده آزاد شد سیستم ترمز به وسیله سیم ترمز جبران اتوماتیک ترمز موتور یا ترمز احیا کننده را انجام می دهد تا به یک کاهش پایدار برسد که امکان توقف یا کنترل وسیله نقلیه در هنگام استفاده از جاده عادی را هم در شهر و هم در بزرگراه به دست آورد.

این مزایا برای رانندگان نیز در سطح اقتصادی مهم است. یکپارچه سازی بیشتر با سیستم ترمز احیا کننده، به لطف استفاده از سیستم سیم ترمز، به معنای سایش کمتری است و  این می تواند به سایش کنترل شده دیسک و لنت منجر شود.

در مقایسه با یک سیستم ترمز استاندارد، کاهش مایع ترمز کمتر بوده که منجر به کاهش تعمیر و نگهداری و کارکرد و هزینه می شود. علاوه بر این، تعمیر دیسک ها و لنت ها به دلیل سایش کنترل شده تر، می توانند با برنامه نگهداری عمومی خودرو هماهنگ شود.

 

ترمز دیسکی

 

مزایای سیستم ترمز

مزایای سیستم سیم ترمز تنها به مزایای ایمنی، کارایی و راحتی راننده محدود نمی شود. در حقیقت، برقی سازی سیستم ترمز درهای بیشتری را برای تعامل بیشتر با سایر اجزا باز می کند. به لطف سیستم ترمز با سیم، تولید کنندگان می توانند دوباره به فکر تغییر مکان قطعات باشند تا به استفاده بهینه از فضا، ایمنی، جرم و کارآیی کمک گردد. در آینده وسایل نقلیه کاملا متفاوت از آنچه در حال حاضر در جاده است، خواهند بود. سیستم سیمی ترمز انعطاف پذیری بیشتری را برای بهینه سازی توزیع وزن و عملکرد کلی خودرو ارائه می دهد.

 

مزایای سیستم ترمز

 

نگاهی به آینده سیستم ترمز

سیستم سیم ترمزی به گونه ای طراحی شده است که خود را با سیستم ترمز احیا کننده و سیستم های کمک راننده ادغام می کند. بنابراین، تصور اینکه روزی فرا رسد که اتومبیل ها به تنهایی ترمز بگیرند، دشوار نیست زیرا راننده خودکار به آنها می گوید این کار را انجام دهند. سیستم ترمز با سیم به روشنی مزایای دیگری را برای وسایل نقلیه معمول دارد و همچنین به طور قطع آنقدر گسترده است که می تواند سناریوهای زیادی را باز کند.

 

مجموعه پارتستان با سالها تجربه در زمینه لوازم یدکی خودرو در کنار شما عزیزان است تا به شما کمک کند تا بتوانید قطعات مورد نیاز خودروی خود را همچون لوازم یدکی هیوندای، لوازم یدکی کیا و یا انواع دیگر لوازم یدکی تهیه کنید برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

تمامی حقوق وب سایت متعلق به گروه پارتستان می باشد.

© 2018 PARTESTAN . ALL RIGHTS RESERVED