شرکت خصوصی رابرت بوش یا بوش یک ابرشرکت مهندسی چندملیتی آلمانی است که ساختمان مرکزی آن در گرلینگن، نزدیک اشتوتگارت آلمان قرار دارد. این شرکت در سال ۱۸۸۶ توسط رابرت بوش در اشتوتگارت تأسیس شد. ۹۲% از شرکت بوش متعلق به Robert Bosch Stiftung است که یک مؤسسه‌ی خیریه است.

 

شرکت بوش

بیشتر بخوانید: بوش - BOSCH

 

هشت اختراع بوش برای عملکرد برتر برف‌پاک‌کن در خودروها

90 سال پس از اختراع موتورهای الکتریکی برای برف‌پاک‌کن، بوش نیز هشت نوآوری اصلی در این حوزه ارائه نموده است.

  • 1- اولین تیغه برای برف‌پاک‌کن‌های برقی در سال 1926 توسط بوش اختراع شد. این برف‌پاک‌کن‌ها فقط سمت راننده را تمیز می‌کردند. نوآوری بوش نه تنها رانندگی را آسان می‌نمود، بلکه ملاحظات ایمنی هم در آن در نظر گرفته شده بود. در واقع، در این برف‌پاک‌کن دیگر لازم نبود تا حواس راننده از رانندگی خود پرت شود و فقط می‌توانست با فشردن یک کلید، برف‌پاک‌کن را روشن کند. در سال 1927 هم این برف‌پاک‌کن‌ها به ثبت رسیدند و فرآیند تولید آنها آغاز شد.
  • 2- در اواخر دهه‌ی 50 قرن بیستم، به منظور بهبود در خواص آئرودینامیکی، بدنه این برف‌پاک‌کن‌ها از شیشه ساخته شد و شکلی ساده و دلپسند به خود گرفت. اما تیغه برف‌پاک‌کن همچنان به صورت یک نوار لاستیکی پهن بود که در آن یک اهرم در وسط متصل شده بود. از همین منظر، عملکرد برف‌پاک‌کن بر روی شیشه‌ی منحنی‌شکل به عنوان یک مشکل برای مهندسین مطرح شد. تیغه‌های سنتی برف‌پاک‌کن که دارای یک مفصل بودند نیز توسط بوش در سال 1958 اختراع شد. این مدل یکی از طراحی‌هایی است که در همان زمان انجام شده است و هنوز هم به عنوان یکی از طرح‌های محبوب از آن استفاده می‌شود.
  • 3- توسعه‌ و پیشرفت‌های بیشتر در صنعت خودرو و همچنین افزایش سرعت متوسط خودروها چنین ایجاب می‌نمود که باید طراحی تیغه‌های برف‌پاک‌کن بهتر شود. در سال 1968، بوش تیغه‌های برف‌پاک‌کنی را اختراع نمود که در آن‌ها یک اسپویلر تعبیه شده بود. در این مدل، فشار هوا تیغه را به شکل بهتری بر روی شیشه فشار می‌داد و خطر جدا شدن تیغه از روی شیشه کم می‌شد.
  • 4- در سال 1994، بوش یک لاستیک ترکیبی دو جزئی به نام TWIN را برای تولید تیغه ابداع نمود. پشت این عنصر از یک لاستیک مصنوعی نرم ساخته شده بود تا تیغه بتواند به شکلی نرم و بدون سر و صدا کار کند. لبه این عنصر هم از لاستیک مصنوعی سخت ساخته شده بود تا بتواند تا حد زیادی خوردگی را کاهش دهد.
  • 5- در انتهای قرن بیستم هم مدل‌های مختلفی برای خودروهای مختلف طراحی و تولید شد. در همان زمان، مدل‌های مختلفی با اندازه‌های سازگارشونده مختلف در هر سال ابداع شد. در آن زمان‌، مهندسین بیشتر بر روی تولید مدل‌هایی متمرکز شدند که سازگارشونده باشند و بتوان از آن‌ها در خودروهای مختلف استفاده نمود. در سال 1999، شرکت بوش یک اداپتور (مدل سازگارشونده) جهانی به نام Quick-Clip (گیره‌ی سریع) به بازار ارائه نمود که امکان تغییر در سفت‌کن قلاب در آن وجود داشت. این مدل هنوز هم محبوبیت دارد و از آن در خودروهای مختلف استفاده می‌شود.
  • 6- بوش با یک نوآوری جدید خود، پای به قرن بیست و یکم گذاشت. این نوآوری همان تیغه‌ی برف‌پاک‌کن پهن ائروتویین (Aerotwin) در سال 2001 بود. نکته کلیدی و متمایزکننده در این تیغه‌های برف‌پاک‌کن، همان شکل توزیع فشار توسط اهرم بازو بر روی کل طول تیغه بود. این شکل توزیع باعث می‌شد تا آئروتویین بتواند بهتر تمیز کند و خوردگی آن نیز کمتر باشد. این تیغه‌ی برف‌پاک‌کن از دو قسمت فنری ساخته شده است و دارای انحنایی متناسب با شیشه است. همچنین یک اسپویلر یکپارچه برای آن تعبیه شده است که باعث می‌شود تا آئرودینامیک آن بهتر شود. علاوه بر این، تیغه‌های برف‌پاک‌کن از یک لاستیک مصنوعی دو جزئی ساخته شده‌اند که عمر خدمتی طولانی داشته و می‌توانند شیشه را با کیفیتی بالا تمیز کنند -این ویژگی یکی از خصوصیت‌های مهم در این تیغه‌ها است که با شرایط متغیر آب و هوا هم می‌تواند کار خود را به خوبی انجام دهد. این اختراع قابل ملاحظه که توسط بوش انجام شد، خصوصیت‌های جذبی و راحتی در کار را افزایش داد. در صنعت تولید خودرو، از این مدل به عنوان تجهیزات اصلی در خودروهای جدید استفاده می‌شود.
  • 7 و 8- سال 2013 را می‌توان به عنوان سال رونق بوش در تولید تیغه‌های برف‌پاک‌کن به حساب آورد. در این سال، شرکت بوش دو نوآوری را به یک باره ارائه نمود. این دو نوآوری عبارت بودند از: سیستم تمیزکننده‌ی جتی و فناوری Power Protection Plus. برف‌پاک‌کن جتی بوش در واقع یک انژکتور تعبیه‌شده در بازو در تیغه‌ی برف‌پاک‌کن است که یک سیستم کنترل هوشمند هم برای تأمین مایع دارد. این انژکتورها به صورت مستقیم، مایع را در جلوی تیغه‌ی برف‌پاک‌کن اسپری می‌کنند و سپس آن را بر روی شیشه پخش می‌نمایند. همچنین فارغ از سرعت خودرو، عملکرد برف‌پاک‌کن جتی همواره خوب است. در همان سال، بوش مدل Power Protection Plus خود را هم ابداع نمود. در این مدل، از یک پوشش که از قبل ثبت هم شده بود، استفاده شد تا عملکرد کامل، عمر کارکرد مفید طولانی و تمیزکاری بسیار خوب در لبه‌ها توسط برف‌پاک‌کن فراهم شود. همچنین از یک لاستیک دوبخشی در این مدل استفاده شده بود تا این امکان را فراهم نماید که ذرات کوچک آب و آلودگی در یک حرکت جمع‌آوری شوند و از چکه‌کردن آب و باقی ماندن رد آب هم جلوگیری شود. از سال 2015 به بعد هم، تیغه‌های پهن آئروتویین برای برف‌پاک‌کن‌ها با فناوری PPP در بازار موجود هستند.

 

برف پاک کن

بیشتر بخوانید: تکنولوژی برف پاک کن های تریکو (TRICO)

 

امروزه بوش یکی از رهبران بازار در صنعت تولید برف‌پاک‌کن است. محصولات این شرکت با تمامی مدل‌های خودروها سازگاری دارند و می‌توانند نیازمندی‌های مختلف مالکین خودروها را پوشش دهند. کارخانه‌های اصلی تولیدی این شرکت در چین (شانگشا) و بلژیک (تینتن) واقع شده است. کارخانه‌ای که در بلژیک مستقر است، به عنوان مرکز اصلی تولید این کارخانه به شمار می‌رود و تحقیق و توسعه در زمینه تیغه‌های برف‌پاک‌کن هم پس از سال 1973 در این محل انجام گرفته است. از تیغه برف‌پاک‌کن‌های بوش در خودروهای تولیدی توسط بیش از 30 برند معتبر دنیا استفاده شده است. در هر سال، چیزی بیش از 100 میلیون تیغه‌ی برف‌پاک‌کن توسط شرکت بوش در سرتاسر دنیا تولید می‌شود.

 

اگر که درمورد تیغه برف پاک کن و یا لوازم یدکی کیا، لوازم یدکی هیوندای سوالی دارید میتوانید برای دریافت مشاوره تخصصی با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

تمامی حقوق وب سایت متعلق به گروه پارتستان می باشد.

© 2018 PARTESTAN . ALL RIGHTS RESERVED